02 december, 2009

Vinn en bok

Nu har du chans att vinna begagnade pocketböcker av mig. Jag lottar ut Hoppsan, jag är död av Arto Paasilinna och The Dante Club av Matthew Pearl. Det enda du behöver göra för att vinna någon av böckerna är att svara rätt på nedanstående frågor samt länka till detta inlägg på din blogg. Lämna en kommentar här nedan med länk till ditt eget inlägg. Skicka sedan ett mail till mig med rätt svar samt vilken av böckerna du vill vinna.Har du ingen blogg så skicka ett mail med rätt svar så är du också med och tävlar. Sista tävlingsdag är söndag den 6 december, alltså nu på söndag, så passa på! Eftersom jag inte bara är boknörd utan även har varit hårdrockare sen barnsben så passar det givetvis bra att ha ett boknördigt hårdsrockstema på tävlingen.

1. Iron Maiden har gjort en låt med samma titel som en av C.S. Lewis' böcker. Vad heter låten och boken?

2. Några av Metallica's låtar är inspirerade av H P Lovecraft's verk. Nämn en av dessa.

3. Det progressiva metalbandet Symphony X's album från 2007 är inspirerat av en riktig klassiker. Vad heter boken och vem har skrivit den?

Svaren på frågorna borde inte vara så svåra att finna med hjälp av google.
Lycka till!

Inga kommentarer:

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...