19 december, 2013

Min läsning under julledigheten

Det må vara lite sent att läsa Unplug the Christmas Machine och Simplify Your Christmas men jag kommer nog ändå läsa dem under julveckan. Som ensamstående morsa har jag inte de ekonomiska resurserna för att shoppa loss för tusentals kronor till jul. Min jul är nog så "simplified" som det bara går. Jag gillar ändå att läsa den här typen av böcker. Det är så skönt att veta att det finns andra människor som försöker att inte dras med i kommersen och stressen. Simplify Your Christmas vann jag i en utlottning som Anki på Köpstoppsbloggen anordnade. Tack så mycket för vinsten!

Ordfronts litterära magasin damp ned i brevlådan här om dagen. Alltid lika efterlängtad och jag ser verkligen fram emot att läsa den.


2 kommentarer:

Ann-Christin sa...

Enjoy!

Det mörka tornet sa...

Ja, det kan lätt bli att julen går överstyr. Det finns många som våndas över att de inte har råd med dyra klappar och annat. Vi försöker också hålla julen nere genom att inte köpa klappar till oss vuxna och att bara ha de rätter på bordet vi verkligen vill ha. Trots att vi delar kostnaden mellan oss blir det ändå en slant!

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...