16 april, 2011

Policy angående mottagande av recensionsexemplar

*Förfrågningar gällande recensionsexemplar göres till e-postadressen: hellrebarfotaanboklos [snabel-a] gmail.com

* De recensionsexemplar som skickas till mig utan att jag själv har efterfrågat dem, läses och recenseras i mån av intresse och tid.

* Jag åtar mig inte att läsa ett recensionsexemplar inom en viss tid. Jag försöker dock hinna läsa och skriva inom rimlig tid efter mottagandet.

* Jag respekterar självklart första recensionsdagen OM jag har mottagit boken som recensionsexemplar. I vissa förekommande fall, där boken finns ute långt före första recensionsdag (eller om jag själv har köpt boken) kan jag dock frångå denna princip.

* Samtliga recensionsexemplar taggas alltid som "recensionsexemplar". Jag skriver aldrig i själva texten om det rör sig om recensionsexemplar eller inte. I vänsterkanten finns lite längre ner på sidan alla etiketter. Klickar du på etiketten "recensionsexemplar" får du automatiskt upp samtliga recensionsexemplar jag har skrivit om på bloggen.

* Jag tar än så länge bara emot fysiska recensionsexemplar. Undantag gäller noveller, som jag kan ta emot som e-böcker.

Inlägget uppdaterat den 2019-02-18.

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...