04 april, 2014

Ida Magntorn - Loppisboken


Den här trevliga boken hittade jag när jag var på biblioteket för ett par veckor sedan. Loppisboken: om blommiga koppar, fattigmanssilver och annat vackert av Ida Magntorn bjuder på rikligt med inspiration kring hur man kan använda sina loppisfynd. En kantstött soppterrin blir till en vacker vas och en mjölkkanna kan tjänstgöra som tandborstmugg. Man kan även läsa om hur udda koppar kombineras till en fin "komplett" servis genom att välja koppar och fat i exempelvis samma färg eller snarlikt mönster.

Jag gillar att gå på loppis och fynda. Jag har länge varit ute efter en kaffeservis men har hittills avstått från att köpa eftersom jag inte har hittat en komplett servis jag velat ha. Efter att ha läst den här boken så kommer jag definitivt att våga blanda lite mer.

Ida Magntorn har även skrivit Urban vintage: skapa stilen med loppisfynd och den ska jag titta efter vid nästa biblioteksbesök.

Inga kommentarer:

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...