03 oktober, 2015

Självhushållningsdrömmar

Igår var jag och hämtade den här boken som jag hade reserverat på biblioteket. Jag har läst Marias första bok Lev mer på mindre och tyckte mycket om den. Hon har också en blogg som jag brukar besöka. Jag inser ju att det är dumt att nära självhushållningsdrömmar när man, som jag, bor i en lägenhet, är ensamstående morsa och ingen bank i världen skulle låna ut pengar till mig för husköp. (Men man kanske kan hyra...) Nåja, jag kan inte rå för det men jag fortsätter drömma lite i alla fall. Jag har hunnit läsa lite i boken och jag gillar det Maria skriver om fekjsjälvhushållning. Det vill säga när man införskaffar råvarorna och tillverkar produkten själv istället för att köpa färdigt i affären. Jag gillar det. I fortsättningen ska jag drömma om mer fejksjälvhushållning i mitt liv.

Inga kommentarer:

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...