04 november, 2019

Nils-Petter Löf - Hungerns skörd


"Hur länge skulle du klara dig på maten i ditt kylskåp? Några dagar kanske, kanske längre. Men du vet att det finns mer i affären. Det är bara att gå, ta bilen eller bussen. Men vad gör du när en liter mjölk börjar kosta det femdubbla? Eller när bröddisken gapar tom? Och detta är bara början. Det verkliga provet har inte kommit än. Några tror sig sitta på en lösning som är lika omänsklig som brutal."

Hungerns skörd var en spännande och lättläst bok. Med tanke på baksidestexten ovan var det med blandade känslor jag började att läsa. Innehållet i boken kan ju faktiskt inträffa i verkligheten och det är väl det som är lite skrämmande. Hur väl rustad är man egentligen om det sker en katastrof? Med tanke på bland annat klimatförändringar, terrordåd och andra oroligheter i världen är det inte svårt att föreställa sig att det skulle kunna hända. 

Jag tyckte Hungerns skörd var en spännande bok med ett angeläget ämne och budskap. Jag tyckte särskilt om Nina och väntade på att kapitlen om henne skulle komma så jag fick fortsätta läsa om henne. Det finns några mindre sympatiska karaktärer i boken som också är spännande att följa. 

Inga kommentarer:

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...