16 december, 2019

Mord och inga julvisor



Jag plockade fram mina böcker som utspelar sig under julhelgen för att ha som lite julläsning. Den här boken köpte jag från ett jultidningsförlag förra året och sedan blev den liggande. Nu har jag läst alla noveller i boken och alla bjöd på underhållande läsning. Novellsamlingen innehåller noveller av bland annat Camilla Läckberg, Johan Theorin, Amanda Hellberg och Arne Dahl. Även vinnarna av Semic:s novelltävling fick vara med; Mats Wahl, Camilla Prell-Weichls och Emil Fredholm. Den sistnämndes novell "Stygn" tillhör definitivt en av mina favoriter i samlingen. Har inte kollat om Emil Fredholm har publicerat något mer, men det hoppas jag att han har eller kommer att göra. Läser gärna mer av honom.
   Boken passar perfekt att läsa nu kring jul och den är lite lagom ruskig.
 
Mord och inga julvisor
Förlag: Semic förlag
ISBN: 9789155265878

Inga kommentarer:

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...