08 juli, 2020

Älskade Snape


Efter att ha levt utan katt i många år så har jag sedan början av året blivit med, inte bara en, utan två katter. Båda katterna är av rasen Cornish Rex. Den nyfikna lille katten ovan heter Snape. Hela kulle hade Harry Potter tema och eftersom både jag och dottern är HP fans så passade det väldigt bra. Vi fick välja namn och det stod först mellan Severus eller Snape men till slut vann Snape. Ett namn som passar honom perfekt. Han är lite som Snape fast tvärtom. I Harry Potter tror man att Snape är ond fastän han egentligen är god. Vår Snape ser så snäll ut men egentligen är han en riktig liten busunge som ställer till en massa bus, hjälper gärna till när jag ska skriva på datorn. Han är smart. Han slog till exempel på flygplansläge på datorn häromdan, en funktion som jag inte ens visste fanns! 

Samtidigt som Snape kom hem till oss så kom också Witsippa, eller Sipp Sipp som vi kallar henne. Hon är en försiktig men ändå tillgiven tjej som gärna skriker mig i örat om jag ägnar böcker lite för mycket uppmärksamhet. 

Inga kommentarer:

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...