24 september, 2010

Tröstshopping


När denna bokbloggare inte kan gå på bokmässa så får hon helt enkelt gå in på Röda Korsets Kupan, som så lägligt hade öppet idag när jag gick förbi! Jag hittade tyvärr inga romaner som jag hade tänkt titta på men den fanns några barnböcker som jag köpte till dottern. Nils Holgerssons underbara resa som bilderbok kunde i alla fall inte jag motstå.

Och Stampe och skogsbranden, den boken hade jag och mina syskon när vi var små. Jag minns att jag tyckte om den. Och dottern tyckte det var roligt med en bok som handlade om vår kanin! Självklart hittade hon en bok med Nalle Puh också, även om just den här kanske är tänkt för en lite större publik, men vad gör väl det?


Teskedsgumman ville dottern också ha, och jag sa inte emot. Jag gillar också den lille gumman som säger Göta Petter!

Och här är mitt fynd! Den här boken har jag garanterat i en låda, undanpackad i nåt skrymsle någonstans. Jag var helt tokig i Fem-böckerna när jag var liten. Så spännande de var! Nu ska jag snart återuppleva åtminstone ett Fem-äventyr igen.

Hela kalaset gick på 25 kr. Jag är nöjd.

3 kommentarer:

Boktradition sa...

Vilka fina tröstköp, stor nostalgi!
Att missa mässan är en väldigt bra ursäkt att få köpa böcker, tänker använda med...fast sparar den till nästa månad :)

Marie sa...

Vilka fynd! Stampe som är så gullig. :) Har du barn eller gillar du att köpa barnböcker?

Titti sa...

Jag har en femåring och en fjortonåring så det kan bli väldigt blandad kompott när jag köper böcker.

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...