29 januari, 2012

Hjälp Martin och Johan att bygga upp ett fängelsebibliotek!

De två svenska journalisterna Martin Schibbye och Johan Persson som sitter fängslade i Etiopien har bestämt sig för att bygga upp ett bibliotek i Kalityfängelset. Nu behöver de hjälp från frivilliga att skicka böcker till dem. Vill du hjälpa till med detta? Skicka i så fall böcker (på utländska språk) och ett brev (på engelska) till Martin och Johan på följande adress:

Johan Persson / Martin Schibbye
Kality Prison Zon 7
Addis Abeba Prison
Administration
PO Box 2436
Addis Abeba
Ethiopia

Jag har gjort i ordning ett paket med så många böcker som fick plats i ett och samma paket för att dra mitt strå till stacken. Samtidigt hoppas jag naturligtvis att de ska slippa sitta av sitt elva år långa straff och snart vara hemma i Sverige igen. Du kan läsa mer om deras bibliotekssatsning här.

2 kommentarer:

Ingrid sa...

Vilket fint initiativ- både av Persson/Schibbye och av dig. Jag ska skicka ett paket böcker. Självklart.

Hanneles bokparadis sa...

Bra idé.

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...