28 juni, 2012

Drömbokhandeln


Ivan och Francesca delar intresset för litteratur, verkligt god litteratur. Tillsammans öppnar de bokhandeln Au Bon Roman, bokhandeln som enbart säljer god litteratur. Böckerna som säljs i bokhandeln väljs ut av en hemlig kommitté. Bokhandeln blir en formidabel succé, men alla är inte förtjusta över deras affärsidé. Medlemmarna ur kommittén blir utsatta för trakasserier och rent av mordförsök. Vem eller vilka hyser agg mot Au Bon Romans grundare?  Det man stör sig på är att det finns människor som Ivan och Francesca som bestämmer vad som är bra och dålig litteratur. Till en början tycker jag Au Bon Roman är en lysande idé och skulle mer än gärna vilja strosa runt där. När det etableras nya bokhandlar utefter samma gata som Au Bon Roman, med budskap om att man ska läsa för nöjes skull och inget annat, kan jag inte annat än att hålla med. Jag njöt i fulla drag när jag läste den. Drömbokhandeln är en enormt trevlig bok för boknördar.

Läs vad Crister Enander, Bokmania och Fiktiviteter har skrivit om boken.

1 kommentar:

boktok73 sa...

Den här har jag gått och suktat efter sedan den kom ut. Måste nog ta och klicka hem den nu tror jag:)

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...