13 december, 2012

Domedagsläsning

Eller...vad läser man när jorden kommer att gå under om en vecka? Eftersom vi, enligt uppgift, endast har en vecka kvar i livet är det bäst att planera resterande läsning mycket noggrant. Fan också, det känns som om jag borde ha tänkt på det här mycket tidigare! En vecka, hur mycket hinner man läsa på en vecka? Vet ni hur många olästa böcker jag har i mina bokhyllor? Jag behöver mer än en vecka! Jag behöver år... Flera år! Kan vi skjuta upp den där undergången ett tag tills jag hunnit plöja igenom allt? Nähä, nä jag antar att vi inte kan det den här gången. Jag menar, hur många gånger kan man skjuta upp jordens undergång utan att man tappar en smula trovärdighet?

Det har i alla fall blivit hög tid för mig att plocka fram den här boken. David Copperfield, jag har allt hört dina desperata skrik. Det har blivit dags nu. Du ska få komma ned från hyllan. Jag ska läsa dig. Om det så blir sista jag gör. Jordens undergång - bring it on säger jag bara!

Inga kommentarer:

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...