06 februari, 2020

Ett skepp kommer lastat!


Min dotter fick för någon vecka sedan en kartong med gamla ungdomsböcker. Att kolla igenom kartongen blev en liten flashback till min egen ungdomstid då jag kände igen många av böckerna. Den allra finaste boken i hela kartongen är, i mitt tycke, Tordyveln flyger i skymningen av Maria Gripe. Jag minns att den gick som följetong i radion. Det måste ha varit någon gång i slutet på 1980-talet och jag tyckte att den var så enormt spännande och såg med spänning fram emot varje nytt avsnitt. Sedan dess har jag läst boken ett flertal gånger, även i vuxen ålder. Det är en bok som jag aldrig tröttnar på. 

1 kommentar:

Vargnatt sa...

Tordyveln flyger i skymningen har jag också läst om flera gånger :)

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...