01 februari, 2020

Testa Bookmooch!


Nyligen fick jag hem två böcker som jag "moochade" på sajten Bookmooch. Det är en internationell bokbytarsida. Där kan man lägga ut böcker som man vill ge bort. För varje titel du lägger upp på sidan får du 0,1 poäng. För att sedan moocha en bok får du betala 1 poäng för böcker inom sitt land och 3 poäng för internationella byten. Du får lika många poäng när du ger bort en bok. Du står för portot när du skickar en bok. Man kan välja om man bara vill ge bort böcker till människor i Sverige eller om man vill skicka vart som helst i världen. 

Själv fick jag hem Egenmäktigt förfarande av Lena Andersson och Fröken Smillas känsla för snö av Peter Hoeg från en medlem i Sverige. Men det vore väldigt roligt om vi kunde bli fler medlemmar från Sverige på sidan, så gå gärna in och registrera dig på sidan och testa Bookmooch. Det är lätt beroendeframkallande. Jag har varit medlem i närmre tio års tid men har kommit igång igen efter en tids uppehåll. 

2 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

du har väl sett att svtPlay visar Egenmäktigt förfarande:
https://www.svtplay.se/video/25655096/egenmaktigt-forfarande

Hellre barfota än boklös sa...

Det hade jag missat. Tack för tips!

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...