14 februari, 2011

Vad Gud, Alice Lyttkens och Jonathan Safran Foer har gemensamt

Det verkar inte som att vare sig Gud eller Jonathan Safran Foer har botat min läs- och bloggtorka. Jag har läst ut den sistnämndes bok och jag har påbörjat en annan bok. Dock inte Bibeln utan en nätt liten bok av Alice Lyttkens som jag hittade på biblioteket sist jag var där. Det blev några sidor lästa och sen blev det inte så mycket mer. Men det gör väl inte så mycket. 2011 skulle ju bli ett år utan lässtress. :-)

1 kommentar:

Hanneles bok-paradis sa...

Alice Lyttkens är klart underskattad, jag skrev en uppsats, hon skrev det första fackverket om den svenska kvinnans historia. Fortfarande den enda.

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...