09 mars, 2012

Djurens Rätts bästa recept



I Djurens Rätts bästa recept har djurrättsföreningen samlat några av sina bästa recept som de har publicerat i olika sammanhang genom åren. Som mångårig medlem är det många recept jag känner igen och har provat. Bönor i senapssås är sedan många år tillbaka ett måste på jul (och påsk)bordet. Välkända recept blandas dock med en hel del nya och jag har redan fått några nya favoriter att laga till här hemma. Johannas rastapasta med vegokyckling, spenat, paprika och curry är numera en återkommande rätt här hemma.Fast jag äter den inte med pasta utan med ris, bulgur, couscous eller rent av potatis. Receptet på Snickerkakor provade jag för första gången för ett tag sedan. Det sa mums och smask och sedan var de slut. Måste göra en ny sats snart, kanske till påsk?

Återstår att prova några av de andra recepten som jag inte testat förut. Det är alltid roligt att upptäcka nya maträtter. Det är så lätt att matlagning blir slentrian här hemma. Trött och stressad lagar man samma mat om och om igen. De flesta känner väl igen sig antar jag...

Djurens Rätts bästa recept avslutas med en liten guide till vad man som nybliven (eller den som är nyfiken på vegomat) kan äta istället för kött. Perfekt nybörjarbok alltså.

Du kan köpa Djurens Rätts bästa recept via föreningen här.

Bokomaten har också skrivit om boken.

1 kommentar:

Bokomaten.. sa...

Vad roligt! Missat att du skrivit om den här! Just veggoböcker kommer det ju faktiskt inte så himla mycket och när det gör det så är det ofta på oberoende små miniförlag eller så trycker folk sina egna böcker. Det behövs ju faktiskt. Här är det ju oftafolk som verkligen behöver rena tips på hur man gör och inte bara lite ny inspiration. Kul att du också har den här.=)

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...