06 maj, 2012

Nu har jag allt slagit rekord!

Ja, jädrar vilken storläsare jag är. Den senaste månaden har jag läst ut hela två (2) böcker. Eller var det kanske till och med tre? Är inte det fantastiskt! Jag tycker det är i alla fall. Jag har haft sådan läsleda så jag var nästan på väg att söka professionell hjälp. Inte för att jag vet vart man söker men ändå... Den som söker den finner, sägs det ju. Nu börjar det dock kännas som att läsledan kanske, eventuellt börjar ge med sig. Jag har saknat det dagliga läsandet. Mycket. Jag har gått och blivit med vikariat på 75 %, utöver mina halvtidsstudier. Jag har haft lite svårt att få ihop den där ekvationen utan att gå på knäna totalt och då blir ett och annat lidande, som läsandet till exempel. Och bloggandet. För det är sannerligen inte lätt att vare sig läsa eller blogga när ögonlocken bara envisas med att trilla ihop hela tiden. Men nu hoppas jag att det vänder. Våren är ju här! Då känns väl allt mycket bättre, eller hur?

1 kommentar:

Cicci sa...

Jag jobbar halvtid och samtidigt pluggar jag heltid så jag förstår vad du pratar om. Dock läser jag varje kväll innan jag somnar. Har som regel att inte läsa kurslitteratur innan jag somnar. Jag saknar dock att bara kunna sätta sig och läsa en söndagseftermiddag om jag känner för det.

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...