27 augusti, 2012

Läsivern som kom av sig

Det började ju så bra. Både läs- och blogglusten verkade ha kommit tillbaka på riktigt. Så försvann den lika fort. Underbart är kort liksom. Nåja, jag ska inte klaga. Läslusten dödades av att jag fick förmånen att intervjua en person jag beundrar. Nu när det är gjort kan väl läslusten komma åter? Snälla.

Senaste numret av Karavan kanske kan väcka lässuget till liv igen? Omslaget lovar i alla fall författarporträtt av Abdellah Taia och Mario Vargas Llosa. Det bådar gott.


1 kommentar:

Anonym sa...

Leselyst er slikt som kjem og går, innimellom. Håper Llosa kan vekke liv i det igjen, eg las Rampejenta i fjor. Den var veldig god.

(tidlegare bai/boklesebloggen)

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...