18 januari, 2020

Berättelser från Bårhuset



I Facebookgruppen Berättelser från Bårhuset - snack om skräcklitteratur pågick för en tid sedan en novelltävling. Alla medlemmar i gruppen fick skicka in tre bidrag till det som är tänkt att bli en antologi. Jag skickade in två noveller men tyvärr kom inte något av mina bidrag med. Det gör ingenting, jag har istället varit med och hjälpt till att korrekturläsa några av novellerna. Nu när jag har läst den färdiga antologin så vet jag hur svårt det är att korrekturläsa texter, för trots att jag tycker att jag var noggrann så finns det ändå fel i texterna. Mycket irriterande. 
   Berättelserna i antologin är riktigt bra. Jag läste dem nästan i ett svep. Om jag ska välja ut mina topp tre-favoriter i antologin blir det novellerna Kejsaren befaller av Frida Windelhed, Ann-Caroline av Eva Häggmark och Bua mig av Jimmy Berestål. 

Förlag: Swedish Zombie

4 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

går förbi ett bårhus när jag går till hemköp... har inte kollat genom fönstren

Hellre barfota än boklös sa...

I källaren på mitt jobb finns ett kylrum där kommunens avlidna förvaras i väntan på begravning. Det passerar jag före och efter varje arbetspass. När min egen mamma låg där kändes det jobbigt, i övrigt tänker jag aldrig på det. Å andra sidan har jag aldrig varit med om det som händer i en av novellerna i antologin.

Eva sa...

Jättekul att du gillade Ann-Caroline! :-D

Jimmy sa...

Vad kul att du gillade Bua Mig! //Jimmy

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...