10 juli, 2009

Dracula på jobbet

Sen jag började läsa om Dracula har jag haft med mig den till jobbet de två senaste dagarna och läst på lunchen. När jag började läsa den kände jag direkt vilket lyckat bokval det var just nu. I flera kvällar innan hade jag tragglat med Walden av Henry David Thoreau utan att komma särskilt långt. Det kan bero på att jag har varit otroligt trött efter att ha jobbat väldigt mycket, i kombination med att språket i Walden är ganska jobbigt. Det är inte någon enkel engelska han skrivit på. Men så fort jag öppnade Dracula och började läsa kände jag läslusten gripa tag i mig på nytt. Så mina senaste lunchraster har tillbringats med denna blodsugande greve och andra kära återseenden som Jonathan Harker och hans blivande fru Mina, Dr Seward och hans insektsätande mentalpatient Renfield, Dr Van Helsing och lilla Lucy som faller offer för greve Dracula. Det är en ren njutning att få träffa dem igen.

Inga kommentarer:

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...