08 juli, 2009

Dracula & Van Helsing


Idag fick jag hem The Many Faces of Van Helsing som jag moochade i förra veckan. Boken skickades från Texas, USA så den kom snabbt! Efter att jag läst igenom förordet i boken så kände jag att innan jag tar itu med alla historier om Van Helsing så måste jag fräscha upp mitt minne av originalboken där vampyrjägaren Abraham Van Helsing förekommer, det vill säga i Bram Stoker's klassiker Dracula. Dracula är en av få böcker som jag läst om ett antal gånger men nu var det flera år sedan jag senast läste den och jag var genast tvungen att leta reda på ett av mina exemplar av denna bok. Jag tror jag har två stycken, möjligen tre, både på svenska och engelska. Den svenska fick jag av min morfar för många år sen och den ligger förmodligen nedpackad i förrådet i någon kartong. Men lyckligtvis hade jag en på engelska tillgänglig som jag genast satte tänderna i. ;-)

4 kommentarer:

fia sa...

Jag har inte läst Dracula, ännu en bok att sätta på att läsa-listan!

Din lillasyster sa...

"...som jag genast satte tänderna i". Så fyndigt ;)

Titti sa...

Ja men visst är jag väl... *s*

Titti sa...

@fiaisreading: Dracula är en av mina abosluta favoriter och som jag skrev en av få böcker som jag gillar att läsa om. Och så gillar jag såklart filmer om Dracula. Gärna svartvita.

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...