28 september, 2009

Myrorna rules!

Har sett flera bokbloggar som skriver om tröstshopping för oss som inte kunde gå på Bokmässan. Kanske är det just det som jag gjorde i fredags? Eller var det för att jag ville tröstshoppa lite för att jag skulle jobba hela helgen? Jag vet inte. Hur som helst så var jag på Myrorna i fredags och hittade följande böcker för totalt under hundralappen. Det lilla huset i stora skogen - Laura Ingalls Wilder, Danteklubben - Matthew Pearl, Den sista utvägen och Sista andetaget - Denise Mina, Ett fjärran eko - Val McDermid och Hoppsan, jag är död! - Arto Paasilinna. Läste de två första böckerna i Garnethill-trilogin av Denise Mina för något år sedan men kom mig inte för att läsa den avslutande delen så det var kul att hitta denna bok för en tia. Kanske passar någon av dessa böcker till min syster också? Jag har utnämnt mig själv som min lillasysters privata bibliotikarie. Hon tycker inte om att låna böcker på bibliotek och har heller inte råd att köpa så många böcker som hon skulle vilja läsa samtidigt som jag är en obotlig bookoholic med för många böcker för mitt eget bästa. Så lillasyster är välkommen att låna vilka böcker hon vill i mina bokhyllor. Det är ju tur att vi har ungefär samma smak vad gäller böcker.

2 kommentarer:

Bokbabbel sa...

jag måste faktiskt skryta lite med det här att tröstshoppingen var något jag nämnde i ett blogginlägg och som rätt många sedan hakade på :)

Titti sa...

Vad kul!

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...