12 maj, 2019

Intervjuad i Kommunalarbetaren


I senaste numret av Kommunalarbetaren svarar jag på några frågor angående mitt deltagande i kursen Läs och skriv: Är du en ny arbetarförfattare? Kursen är nu slut och den har varit både intressant och lärorik. Min text till en bonusövning som vi fick av kursläraren, som även sitter med i styrelsen för Liv i Sverige, kommer att publiceras i nästa nummer av deras medlemstidning. Det handlar inte alls om arbetarlitteratur, men det är alltid roligt att få något publicerat.

Då kursen handlade om att skriva texter utifrån ett arbetarperspektiv faller det sig naturligt att jag blev lite sugen på att försöka skriva flera texter på det temat. Bara några dagar efter att kursen var avslutad utlyste Föreningen Arbetarskrivare en tävling som går ut på att skriva om arbete och klass. De vinnande bidragen publiceras i deras nästkommande antologi. Jag ska definitivt göra ett försök!

Inga kommentarer:

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...