18 augusti, 2009

Bakhålls utgivning i augusti

Det damp ner ett trevligt paket igår med den senaste utgivning från Bakhåll. Paketet innehöll två titlar, Dharmadårarna (The Dharma Bums) av Jack Kerouac och Gemenskapen har sina demoner och ensamheten sina. Essäer om Franz Kafka av Hans Blomqvist. Det ska bli intressant att läsa båda. Jag fick hem en liten folder om det här förlaget för ett tag sedan och gick med i deras kärntrupp, vilket betyder att jag får hem deras böcker till ett extra lågt pris. De ger ut böcker som verkligen faller mig i smaken och nu när jag varit medlem ett tag så vet jag inte riktigt hur jag tidigare har klarat att leva utan Bakhåll. Jag tänkte att jag nog inte behöver köpa varje paket heller och avbeställde ett för ett tag sedan. Men jag ångrade mig gruvligt efter det. Paketet som jag då avbeställde innehöll en novellsamling av Richard Brautigan som heter Gräsmattans hämnd. Nu har jag naturligtvis stött på den boken lite varstans på nätet och den verkar ju rysligt bra. Jag måste såklart ha tag på den här boken så småningom. Sen vet jag inte riktigt om jag vågar avbeställa något mer paket. Risken finns ju att jag kommer att ångra mig. För det är bra böcker de ger ut. Finns det någon mer som är med i kärntruppen och vad tycker du/ni i så fall om förlagets utgivning?

1 kommentar:

Fiktionista sa...

Jag har aldrig hört talas om förlaget. Men ska kolla din länk nu.

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...