13 augusti, 2009

Första avsnittet av Bleak House

Jag har precis sett det första avsnittet av tv-serien Bleak House och kan säga att det var över förväntan. Det var ganska många skådespelare som jag kände igen sen tidigare. Jag var rätt nyfiken på hur Mr Skimpole skulle gestaltas. I boken är Mr Skimpole en otroligt barnslig herre som inte tar något ansvar för sitt eget liv. Han hamnar ofta i skuld hos andra och han beskriver sig själv som ett barn. Jag blev minst sagt full i skratt när jag fick se att Mr Skimpole gestaltas av ingen mindre än Nathaniel Parker, som är känd som rollen Kommissarie Lynley. Ja, ett gott skratt förlänger livet!

Inga kommentarer:

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...