23 augusti, 2009

Det här läste jag 2008

För att underlätta för min hemliga bokvän i Pocket&Prassel 3.0 så presenterar jag här min lista med lästa böcker under 2008.
  • Adichie - En halv gul sol
  • Atwood - Penelopiaden
  • Bachman/King - Blaze
  • Baudelaire - Amerikas blixt. Om Edgar Allan Poe
  • Blunt - När du läser detta
  • Brown - Plan B 3.0 Uppdrag: Rädda jorden!
  • Burenhult - Det ofullkomliga djuret
  • Conan Doyle - Baskervilles hund
  • Connelly - Räven
  • Dahlström - Stilla dagar på floden
  • Flagg - En röd liten fågel i juletid
  • Flagg - Stekta gröna tomater på Whistle Stop Café
  • Flagg - Välkommen till himlen
  • French - Till skogs
  • Frost - Djävulsk risk
  • George - Innan döden kom
  • Gibbins - Atlantis helmlighet
  • Glas - Antikvariat Kalebass
  • Gramming - Köp inte den här boken
  • Heggan - Mörka hemligheter
  • Hermansson - Värddjuret
  • Hill - En hjärtformad ask
  • Hill/O'Neill - Ready, set, green
  • Hosseini - Tusen strålande solar
  • Jansson - Pojke försvunnen
  • Jenoff - Emmas dubbelliv
  • Johnston - Tiga är guld
  • Kafka - Förvandlingen
  • Kava - De giriga
  • Kava - Samlaren
  • Kava - Skrivet i blod
  • Kava - Syndabekännelser
  • Krakauer - Into the wild
  • Lennox - Ödets vägar
  • Levine - Not buying it
  • Lewis - Utflykt från tyst planet
  • Linde - Lev enklare. Idéer för en hållbar livsstil
  • Lovecraft - Pickmans modell och andra noveller
  • Lundberg - Grymhetens stad
  • Läckberg - Sjöjungfrun
  • Läckberg - Tyskungen
  • MacEachern - Save our planet. 750 everyday ways you can help clean up the earth
  • Mairowitz/Crumb - Kafka, en introduktion
  • McGowan - Den väntade
  • Mina - Död i Garnethill
  • Mina - Exil
  • Nilsson - Den hemlige kocken
  • Poe - Rummet, virveln och den döda flickan
  • Preston - Fjärilshuset
  • Rogers/Kostigen - The Green Book
  • Roslund/Hellström - Edward Finnigans upprättelse
  • Roslund/Hellström - Flickan under gatan
  • Ruiz Zafón - Vindens skugga
  • Salinger - Räddaren in nöden
  • Sherlock - Living simply with children
  • Steinbeck - Vredens druvor
  • Stevenson - Dr. Jekyll & Mr. Hyde
  • Söderberg - Doktor Glas
  • Theorin - Nattfåk
  • Wood - Gudarnas dotter

Inga kommentarer:

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...