19 april, 2010

Biblioteksbesök

Är nyss hemkommen från biblioteket och med en ny bekantskap i kassen blandat med en hel hög barnböcker och två DVD-filmer till dottern. Jag lyckades faktiskt begränsa mig själv till att bara låna en endaste bok till mig själv. Efter att ha lämnat tillbaka flera olästa böcker kanske jag ska tillägga. Ibland gapar man efter för mycket. Om jag lånar bara en så ökar väl sannolikheten för att jag faktiskt får den läst. Å andra sidan genererar ju mina olästa lån några välförtjänta ören till alla författare och översättare. Jag tror det var någon av bokhororna som kom på att låna en random bok i alfabetiskt ordning för att försöka finna nya bekantskaper i litteraturens värld. Har funderat på detta själv ett tag. Idag lånade jag en sådan bok under Hce och bokstaven A. Med mig hem fick Mandelplockerskan av Simonetta Agnello Hornby. Den verkade bra av baksidestexten att döma. Har du läst den och vad tyckte du om den i så fall?

1 kommentar:

Lilla O sa...

Min mamma läste den och älskade den. Jag läste och förstod inte grejen. Ska bli kul att se vad du tycker!

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...