24 april, 2010

Skrivarkalendern 2010

Skrivarkalendern är ingenting annat än en kalender som är fullspäckad med tips om skrivande. På varje veckouppslag finns en skrivövning, författares födelsedagar. Det finns mycket plats över för egna anteckningar och funderingar över sitt eget skrivande varvat med intressanta intervjuer med debuterande författare och skrivtips från författarcoachen Ann Ljungberg. Jag använder inte skrivarkalendern som en vanlig kalender, även om man naturligtvis även kan göra det om man vill. Istället använder jag den mer som en källa att ösa inspiration från, i form av skrivövningar och det övriga materialet som finns. Jag kan verkligen rekommendera Skrivarkalendern till alla som gillar att skriva.

Ann Ljungberg - Skrivarkalendern 2010
Förlag: Alf bokförlag
ISBN: 978-91-976822-6-9

2 kommentarer:

Lilla O sa...

Låter definitivt spännande trots att det gått fyra månader på året!

Titti sa...

Jag tror den sälja lite billigare nu eftersom vi är en bit in på 2010. men jag är inte helt säker på det.

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...