19 december, 2010

Boktips från Oliver Palotai i Sons Of Seasons/Kamelot

Jag hade nyligen äran att få göra en intervju med några av medlemmarna i Sons Of Seasons. Som bokbloggare var jag såklart tvungen att ställa en bokrelaterad fråga och jag tänkte dela med mig av den till er. Personligen har jag inte läst någon del i serien som han rekommenderar, men efter att Oliver har talat så mycket om den, nu i intervjun och på deras forum, så måste jag nog försöka få tag i den första delen faktiskt. Har ni läst den?

Administratören för den här sidan (Sons Of Seasons svenska fansite på MySpace, min anmärkning) är en riktig boknörd. Om du skulle rekommendera en bok (eller tio) som hon ska läsa innan hon dör, vilken eller vilka skulle det vara?

Oliver Palotai: Då har vi mycket gemensamt. Just nu läser jag serien om Malazan Book of the Fallenav Steven Erikson. Det är en av de mest intensiva och komplexa bokupplevelser jag någonsin har haft. Jag tycker den är så fascinerande att jag funderar på att skriva ett konceptalbum om den.

Inga kommentarer:

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...