06 december, 2010

Mina knän längtar efter en riktigt bra bok!

Jag har tillbringat hela dagen med att städa skåp och lådor i köket och nu börjar både rygg och knän att protestera mot allt hushållsarbete och säger åt mig att jag måste lägga mig på soffan och läsa en bok efter att vi har ätit middag. Eller middag, det blir mackor på sin höjd. Det finns gränser för hur mycket hushållsarbete jag gör under en dag. Dessutom är jag inte riktigt klar än. Några skåp återstår innan min sambo kommer hem. Men sen tänker jag minsann inte röra en fena mer än jag behöver, dvs när jag ska vända blad i boken som så lämpligt nog heter Döden i grytan. Jag ska bege mig mot grytskåpet för att se om döden ligger där och lurar nånstans.

2 kommentarer:

Ingrid sa...

Det låter som farlig lektyr... Se nu bara till att vila ryggen- för det är inte kul att få ryggskott och annat elände nu när det lackar mot jul. Så kan du berätta om "Döden i grytan" så småningom
:-)

Bokomaten.. sa...

Det gör den.. ligger och lurar alltså... Förhoppningsvis kommer tomten snart och skrämmer bort honom.:) Ta hand om ryggen så du kalrar av att faktiskt fira jul också och kan få njuta lite av allt ditt slit.=)

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...