02 mars, 2019

Jag är Sveriges nya arbetarförfattare!

Nåja, det kanske är att överdriva. Men jag ska i alla fall gå skrivcirkeln Läs och skriv: Är du en ny arbetarförfattare? som ABF ger i samarbete med bland annat tidningen Kommunalarbetaren. Skrivcirkeln går både som vanlig studiecirkel på plats i Stockholm och som distanskurs. Jag har anmält mig till distanskursen. Jag har tidigare skrivit en novell där jag har hämtat stoff från mitt arbete som undersköterska på ett kommunalt vårdboende så jag har varit inne och nosat lite på området tidigare. Kursen startar den 12:e mars. Jag ser verkligen fram emot att börja.

Inga kommentarer:

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...