17 mars, 2019

Vårenkät

Mias bokhörna har postat en liten vårenkät som jag har svarat på här nedan.

1. Vad ser du mest framemot med våren?
Ljuset, att snön försvinner och att det blir varmare dagar.

2. Vilken är ditt favoritställe att sitta och läsa?
Sedan jag inrett ett eget bibliotek så är det definitivt där. Hänger ganska mycket där på lediga dagar när jag försjunker i en bok.

3. Vad brukar du ta med dig till din lässtund?
Det varierar. Ibland ingenting. Ibland en kopp te, ibland chips eller godis eller någon god kaka.

4. Är det någon bok du ser extra mycket framemot att läsa i vår?



5. Finns det någon ”dammig bok” i hyllan du är extra sugen på att läsa i vår?
Skannad i dunklet av Philip K. Dick. Den har stått i i bokhyllan som ett litet dåligt samvete ett tag. Jag har älskat alla böcker som jag hittills har läst av honom så varför jag inte kommer till skott vet jag inte.

6. Finns det någon klassiker du skulle rekommendera alla att läsa?
Glädjens hus av Edith Wharton.

7. Finns det något du längtar efter, bokmässigt alltså?
Längtar efter att få besked från Liv i Sverige angående mitt eget manus som jag har skickat in till dem. Annars längtar jag efter Svensk bokhandels katalog över sommarens utgivning. Det är ju lite som julafton att bläddra i deras kataloger och skriva listor och förlänga den där att läsa-listan med ytterligare en mängd titlar.


Inga kommentarer:

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...