19 mars, 2019

Nätbokhandeln - en bokmissbrukares (mar)dröm

Det här med nätbokhandlar är både en välsignelse och en förbannelse. Det är så enkelt att klicka hem böcker till bra priser. Några klick och böckerna är snart på väg hem till mig. Jag älskar att komma hem efter jobbet och hitta ett bokpaket bland posten. Samtidigt gillar jag också känslan av att gå i en riktig bokhandel och botanisera, känna på böckerna, läsa baksidestexten och faktiskt stödja de fysiska boklådorna. Jag har dessutom förmånen att bo ett stenkast från mitt lokala bibliotek som är helt fantastiskt! Det är ett litet kommunbibliotek med begränsat antal titlar. De böcker som inte finns tillgängliga och som de inte kan tänka sig att köpa in fjärrlånar de helt kostnadsfritt. Vad jag vet så tar de flesta bibliotek en ringa summa för sina fjärrlån.
   Mina privata bokhyllor dignar dessutom med böcker, så egentligen borde jag inte köpa så många nya böcker. Men...det är ju så svårt att låta bli. Jag tror att ni förstår mig helt och hållet. ;-)

3 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

vi göteborgare kan klicka hem även e-böcker ❤️

Hellre barfota än boklös sa...

Haha! Ja, det förstås! Jag har inte kommit så långt i utvecklingen än. Några e-böcker har jag läst på mobilen men jag föredrar fortfarande pappersboken. Men är lite sugen på att skaffa en läsplatta.

Hanneles bokparadis sa...

jag har min lilla iPad - kan se film också, blogga, betala räkningar... lyssna på radio, läsa hundratals tidningar i Readly...

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...