20 mars, 2010

Sömnproblem och sjuka barn

Då har dottern insjuknat för fjärde gången under en femveckorsperiod. Varenda gång hon återvänder till dagis blir hon sjuk igen. Dagis är verkligen rena smittohärden så här års. Det bästa hade såklart varit att hålla henne hemma under den här tiden men om vi ska klara oss ekonomiskt måste man ju få in lite pengar. Förhoppningsvis så blir det mindre sjukt nu när våren är på ingång. Den här veckan har verkligen varit jobbig på andra sätt också. Jag har haft sömnproblem under många år men den här veckan har verkligen varit jobbig. Igår kväll var jag riktigt trött efter jobbet och tänkte lägga mig tidigt så jag kunde fick sova ikapp lite. Men jag hann knappt lägga huvudet på kudden innan dottern kräktes ner hela sängen. Det blev inte många timmars sömn i natt. Idag får jag roa mig med att tvätta sängkläder, madrasser och täcken. Men medan dottern ligger i soffan och tittar på Timmy Lamm så tänkte jag faktiskt läsa lite. Snart kommer också ett inlägg om en riktigt bra bok som jag läste här om dagen. Den var verkligen omöjlig att lägga ifrån sig. Håll utkik de närmaste dagarna så ska du som gillar spänningslitteratur få ett riktigt bra boktips av mig.

Inga kommentarer:

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...