21 juni, 2010

Eget skrivande

Det egna skrivandet har gått på sparlåga ett tag nu. Jag har dock avslutat ett utkast till en novell som jag fick idén till när jag matade en brukare på det äldreboende som jag jobbar på. Till en början verkade det bli en ganska trevlig berättelse, men nejdå. Så ville det inte alls bli. Det blev en ganska otäck historia i slutändan. Jag ska finslipa den lite innan jag skriver ut den och sätter den i händerna på min sambo och min lillasyster som har fått bli mina första läsare. En ny novell påbörjades idag. Innan detta året är slut ska jag ha skickat in minst en novell till något magasin som publicerar noveller (jo, jag har redan en i åtanke). Jag kan inte skriva för den virtuella skrivbordslådan hur länge som helst. Någon gång måste jag skicka in det jag har skrivit. Basta! Nu vet ni, påminn mig gärna. ;-)

Inga kommentarer:

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...