22 juni, 2010

Jag trillade nästan dit...

...och köpte några nya böcker. Trots att mitt köpstopp inte är slut förrän i mitten av augusti. Lyckligtvis stod jag emot. Det hade känts nesligt om jag faktiskt hade klickat hem några böcker, som inte finns med på min lista över undantag. Några böcker har faktiskt trillat in men de är sådana som jag bestämde redan innan att de är undantagna från köpstoppet. Annars har det faktiskt gått väldigt bra. Jag har moochat en hel del böcker sista tiden dock, men även skickat en del till andra. Det var tur det bara var köpstopp jag införde för utan BookMooch hade jag nog inte klarat det. Det blir nästan roligare att försöka få tag i en bok den vägen istället för ett litet enkelt klick i valfri nätbokhandel. Man får längta lite efter boken. Likaså när man längtar efter en ny bok som man har reserverat på biblioteket och som det är kö på. Att längta är ju en del av själva läsupplevelsen tycker jag.

5 kommentarer:

Monika Häägg sa...

Varför har du köpstopp?
Jag har också köpstopp men mest av anledningen att jag är så rysligt fattig. En annan anledning är att jag har väldigt fullt i mina bokhyllor. Så jag lånar mycket på biblioteket...

Titti sa...

Samma anledningar som dig. Ont om pengar och överfulla bokhyllor.

Ann-Christin sa...

Jag är nog lite beroende av att längta. Jag har nästan alltid någon eller några serier på gång via Bookmooch. Jag håller ordning på vilka jag läst och vilka som ska läsas i vilken ordning i ett särskilt dokument ...Jag har också reserverat och längtat efter en serie via biblioteket och blev lite småirriterad när jag upptäckte att jag fått del 3 innan del 2, dagens i-landsproblem :-)

Titti sa...

Ja visst är det stora problem! Förstår att det är irriterande att få en nästkommande del innan man läst den som varit före. Har hänt mig med, så nu reserverar jag bara en del i taget om det är en serie.

Boktokig Eva Boström sa...

Kommer du på något bra system för att få ordning på bokhyllan, vad man har och så, så vill jag gärna veta!

Du är så duktig med ditt köpstopp! Det beundrar jag!

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...