17 juni, 2010

Höstens barnböcker

Min dotter kröp upp i mitt knä när jag satt och bläddrade i höstkatalogen från Svensk bokhandel. Hon krävde genast att jag skulle vända på katalogen så hon kunde bläddra bland barnböckerna. Det var ju bara att göra som jag blev tillsagd... Och sen blev det ett väldans kryssande bland barnböckerna. Jag sa till henne att hon inte kunde få alla böcker hon ville ha men hon tyckte att man ju inte behöver köpa alla böcker på en gång utan det går att köpa dem en och en... Nåja, här är ett litet urval av böckerna som föll min dotter i smaken:

Tony Ross - Jag vill bli större!, Berghs förlag
Sara Olausson - Loranga, Masarin och Dartanjang, seriebok, Positiv förlag
Julia Donaldson - Zog - den lilla draken, Alfabeta bokförlag

Gunilla Bergström - Alfons med styrkesäcken, Rabén & Sjögren
Astrid Lindgren & Ingrid Vang Nyman - Pippi ordnar allt och andras serier, Rabén & Sjögren
Martina Wagner, Nassim Al Fakir & Sara Korlén - Trudelutt-bussen, Rabén & Sjögren

Den sistnämnda boken blev hon alldeles eld och lågor över när hon såg. Nassim är en av hennes stora favoriter från Bolibompa just nu och hon pratar väldigt mycket om vad Nassim har sagt och gjort... Skulle kunna tänka mig att just den boken blir en av de där böckerna som vi faktiskt köper.

Inga kommentarer:

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...