16 juni, 2010

Höstens böcker

Jag sitter med den stora Bokbibeln från Svensk bokhandel, bläddrar och läser om alla böcker som kommer ut till hösten. Det finns mycket att se fram emot. Det är bara att glömma att man kommer att hinna läsa allt man vill. Men en liten lista på böcker jag ser fram emot i höstens bokutgivning presenterar jag här. Förmodligen kommer jag inte att läsa allt, men kanske en del. Det finns ju så ofantligt många äldre böcker att läsa också.

Ian McEwan - Hetta, Brombergs
Margaret Atwood - Syndaflodens år, Norstedts
Margaret Atwood - Upp till ytan, Norstedts

Arnaldur Indriðason - Mörka strömmar, Norstedts
Thomas Nydahl - Långsamhetens nej, Tusculum
Dee Brown - Begrav mitt hjärta vid Wounded Knee, Karneval

Danielle Trussoni - Änglarnas tecken, Damm förlag
Mark Townsend & David Glick - 50 sätt att sabba planeten, Ponto pocket
Gunnar Rundgren - Trädgården jorden, Gidlunds förlag

Thomas Lerner - Hejdå, ekorrhjulet!, Ordalaget
Josefine Sundström - Vinteräpplen, Forum
Maria Wetterstrand - Den nya gröna vågen, Forum


Inga kommentarer:

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...