21 december, 2009

Dags för en uppdatering

Dags att uppdatera bloggen lite. Det har varit fullt upp i helgen. Har umgåtts intensivt med mina släktingar från USA som har varit här och hälsat på. Nu är de på väg hem. Vi har haft aktiviteter varje dag sedan de kom och de är säkert ännu tröttare än vad vi är med tanke på tidsomställningar och allt. Men det har varit väldigt roligt och de uppskattade verkligen julbordet som vi tog dem med på. Det var första gången de smakade julmust och de blev så förtjusta i det att vi var tvungna att köpa det åt som så de kunde ta med hem. De fick många andra presenter också såklart. De har också fått sett hur ett hem såg ut på den tiden när deras (gammel)farfar bodde här i Sverige och vart han gick i skola och växte upp. En hel del annat också har vi hunnit med. De har haft tusen frågor om våra svenska jultraditioner och en del saker har varit lätta att svara på, andra lite svårare. Vi tar ju ofta saker för givet. Men genom att slå våra kloka huvuden ihop samt fuskat lite med google emellanåt så har det gått bra. Min sambo ställde sig och kokade knäck till dem kvällen innan de skulle åka. För de kunde ju inte få åka från Sverige utan att ha smakat på knäck och få med sig det hem. Vi har haft jättekul och jag saknar dem redan.

Det har inte blivit så mycket läst under helgen men jag har bara några sidor kvar i The Successful Rebel så recension kommer snart.

Inga kommentarer:

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...