07 december, 2009

Och vinnare är...

Martin som svarade rätt på frågorna i min tävling. Eftersom Martin också var den enda som svarade så vinner han båda böckerna. Jag har underrättat vinnaren via mail. Jag vet inte om frågorna ansågs vara för svåra eller om det var vinstböckerna som det var fel på. Jag hade i alla fall väldigt roligt när jag knåpade ihop frågorna. Och här kommer de rätta svaren:

1. Iron Maiden har gjort en låt med samma titel som en av C.S. Lewis' böcker. Vad heter låten och boken?
Rätt svar: Out of the Silent Planet


2. Några av Metallica's låtar är inspirerade av H P Lovecraft's verk. Nämn en av dessa.
Rätt svar: The Call of Ktulu eller The Thing That Should Not Be

3. Det progressiva metalbandet Symphony X's album från 2007 är inspirerat av en riktig klassiker. Vad heter boken och vem har skrivit den?
Rätt svar: Paradise Lost av John Milton

Stort grattis till vinnaren! Böckerna kommer med Posten.

Inga kommentarer:

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...