06 maj, 2010

Hårdrocksodling

Via ett nyhetsbrev från klimatmagasinet Effekt fick jag tipset om en nystartad blogg som kommer att handla om odling. Odlingsbloggen har fått namnet Svart jord, efter Gunnar Lindstedt's bok med samma namn. En bok som funnits på min-att-läsa-lista sedan den kom ut. Börjar bli dags att ta tag i den nu. Bloggaren bakom Svart jord beskriver sig själv som en "extrem nybörjare" på odling och "en naturskyende och inomhusberoende rocksjäl". Eftersom även denna blogg innehas av en, i själ och hjärta, äkta rocker med odlingsintresse kommer jag följa Svart jord med stort intresse. Jag ser fram emot att se hur hårdrocksaspekten i det hela kommer att yttra sig. Jag kan nästan föreställa mig bloggaren/odlaren när han, i det inledande skedet av odlingen, i äkta hårdrocksanda utbrister i ett frustrerat Roots Bloody Roots.

Inga kommentarer:

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...