12 maj, 2010

Idag har jag haft flyt

Jag känner mig verkligen produktiv idag. Har skrivit omkring 10 sidor på ett skrivprojekt. Det var länge sedan jag hade sånt flyt. Oftast brukar min inre kritiker göra sig hörd betydligt tidigare än så och komma och förstöra. Jo, jag har fått besök av den idag också, men på något vis slängt ut den lika fort. Och så bestämde jag också att det var dags att ta tag i en novell som fått ligga till sig lite. Såg till att få den utskriven och genomläst av en utomstående. Det var, minst sagt, väldigt väldigt pirrigt. Jag tror det är första gången jag vågar låta någon annan läsa vad jag har skrivit. Med tanke på att det var det första utkastet, helt obearbetat så var det ännu mer nervöst. Även om det var min syster. Som delar mitt intresse för skräcklitteratur. Hennes reaktion var i alla fall att hon tyckte den var "jävligt bra" och att den var spännande och lockade till fortsatt läsning. Jag hoppas inte hon sa så för att jag är hennes syster och det var vad hon trodde att jag ville höra. Sen satt vi en stund och pratade igenom vad som var bra med texten och garvade lite rått åt alla tokigheter som fanns. Det fanns en sak som var rejält rolig faktiskt. Tänker inte avslöja vad det var för något. ;-) Väl hemma igen läste jag själv igenom mitt manus och min första tanke när jag läst igenom den och sett alla fel var hur fan kunde hon tycka att det här var bra? Så, jag tog fram en penna och började stryka och ändra och flytta om texten. Nu ligger mitt manus framför mig och imorgon tänkte jag skriva om. Efter det ska min sambo få läsa. Han har ju faktiskt varit med på ett hörn på själv idéstadiet så det är ju inte mer än rätt. Ja, det var den skrivardagen det. Nu är jag trött, så det blir nog tidigt i säng idag. Kanske eller kanske inte med en bok. Känns som jag har använt för många hjärnceller idag. Men det är härligt med skrivflyt!

Inga kommentarer:

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...