11 maj, 2010

One hit wonder

Jag blev ju fullständigt hänförd av Sarah Waters Främlingen i huset. Vid mitt nästa biblioteksbesök lånade jag därför hem både Nattvakten och Livstråden. Nattvakten försökte jag mig på att läsa i höstas men tappade snabbt intresset. Tänkte ge den en ny chans nu eftersom jag gillade hennes senaste bok så bra. Men nej, det blev inte kärlek ens vid andra ögonkastet. Det är bara att inse att Främlingen i huset tursamt passade mig men inte de andra böckerna. Jag har inte försökt att läsa de tidigaste böckerna, och ärligt talat så skippar jag det. Jag vill inte tjäna av Ola Larsmo har jag också försökt mig på. Den boken ska tillsammans med Sarah Waters båda böcker tillbaka till biblioteket idag. Jag har alldeles för många böcker att läsa för att slösa bort värdefull lästid på böcker som inte säger mig någonting.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har börjat med Främlingen i huset ganska nyss och är väldigt förtjust än så länge. Jag gillade iofs Nattvakten också, men det känns som att de böckerna skiljer sig ganska mycket från varandra både tematiskt och stilistiskt.

Synd att resten av Waters böcker inte faller dig i smaken, men det finns ju andra fiskar i havet som man brukar säga. ;)

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...