05 november, 2010

En gammal och illaluktande bok

För ett tag sedan skrev Snowflake om W. Somerset Maugham's bok Sammanfattning. Jag tyckte de små utdragen ur boken var så tilltalande att jag kände ett enormt begär till boken. Idag kom mitt alldeles egna exemplar. Visserligen på engelska och i rätt dåligt skick, sidorna är gulnade och lite trasiga och dessutom luktar den lite illa. Men jag får försöka stå ut med lukten. Kanske kan det hjälpa att tugga lite mintkarameller under tiden? Jag ser fram emot att läsa den oavsett den odör den sprider omkring sig. Men en sak är säker, jag tänker inte läsa den utan vare sig glasögon eller kontaktlinser. Jag är så fruktansvärt närsynt så jag är rädd att mina ögon skulle tåras och så skulle jag inte se någonting. Nej, nu överdrev jag lite, såå illa luktar den inte. Den luktar bara gammal bok...

Inga kommentarer:

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...