04 november, 2010

Planeten havet -Stefan Edman


Det gillar mest med den här boken är framför allt alla fantastiskt fina bilder. Inte nog med att man får lära sig mer om livet under havsytan, utan det finns enormt fina bilder av fåglar, fiskar, båtar, isberg, isbjörnar och mycket annat. Min femåriga dotter brukar fråga efter boken "med allt vatten". Hon fascineras också av bokens bilder.

Jag ska erkänna att jag inte har läst precis all text i den här boken. Den är knappast gjord för att läsas från pärm till pärm. Istället fungerar den för mig som en slags inspirationsbok. Jag läser lite här och lite där och tittar på bilderna, gärna med dottern i knät. Jag tror faktiskt inte att jag har tittat i den här boken en enda gång utan att ha dottern i mitt knä. För så fort hon ser att jag tittar i den vill hon också vara med.

Stefan Edman - Planeten havet
Förlag: Bokförlaget Max Ström
ISBN: 978-91-7126-166-3

Inga kommentarer:

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...