10 november, 2010

Pocket & Påhitt


Igår låg det en stor grön påse i brevfacket när jag hämtade posten. Vixxtoria har verkligen fyllt påsen med godsaker. Inte mindre än tre pocketböcker; Oryx & Crake av Margaret Atwood (nej jag har faktiskt inte läst den än!), Volvo lastvagnar av Erlend Loe & Glasbruket av Arnaldur Indriðason (den har jag läst, men det var längesen). Dessutom hade Vixxtoria stoppat ner en DVD-film; Tess of the D´Urbervilles, Kobbs Darjeeling te, tre chokladkakor från Green & Blacks, ett noteringshäfte med döskallar på och en tillhörande svart penna (min favoritfärg svart är verkligen genomgående i paketet), en svart tvål (som jag kan använda om jag släpar hem fler gamla smutsiga böcker) och slutligen blåbärsremmar från Renée Voltaire som tydligen är ett straff för att jag är vegetarian. Hur kan något från Renée Voltaire vara ett straff? Jag bara undrar. ;-)

Små underfundiga lappar har Vixxtoria har skrivit och satt på allting som ni kan se på bilden. Det är där det står att blåbärsremmarna är straffet för att jag är vegetarian. Det lilla noteringshäftet kan jag till exempel använda för att skriva ner anteckningar inför nästa roman eller så kan jag helt enkelt skriva ner förbannelser.

Underbart! Min dotter var med när jag öppnade paketet och hon undrade genast när vi skulle provsmaka chokladen. Vi har provsmakat och den är jättegod. Men nu är den undanlagd så jag får behålla resten av chokladen själv.

Tack snälla Vixxtoria! Det är verkligen ett jättefint paket du har satt ihop.

3 kommentarer:

Amy sa...

Det var verkligen ett fint paket!! =)

Vixxtoria sa...

Efter mycket funderande (som bland annat innehöll en 3D-kopia av ett bronsåldersfinger kan jag kanske avslöja nu) bestämde jag mig att gå på linjen att köpa sånt jag gillade själv och som du kanske också skulle gilla (ja, förutom godiset då; jag läser aldrig innehållsdeklarationer, och jag måste säga att jag blev chockad av hur mycket som innehöll mjölksocker).

Tur att du inte läst Oryx och Crake, men synd på Inri∂ason. Egentligen hade jag tänkt köpa en annan Inri∂ason som var senare (så att jag kunde kolla av mot dina läslistor att du inte hade läst den sen den kom ut), men sen bestämde jag mig för att köpa den här för att den är en av de bästa, är först i serien, och är svart. Kvinna i grönt tror jag annars att jag tycker bäst om. Loe har jag precis själv upptäckt, och Volvo Lastvagnar fick mig att nästan skratta ihjäl mig. Jag tyckte mycket om den.

Renée Voltaire är kanske inte ett straff, men jag strök från början tanken att leta igenom alla färgglada godispåsar på jakt efter något utan gelatin, utan gick till den ekologiska och miljövänliga och politiskt korrekta hyllan i affären på en gång... Men chokladen borde jag nog köpa till mig själv och testa. När nötchokladen är slut. Och det är den nog snart.

Hanna sa...

Finfint paket!
Och en snygg färg, den där svarta :)

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...