18 november, 2009

Allan Zullo - The Haunted Graveyard

Det här är en perfekt bok att sätta i händerna på en lässugen tonåring som gillar att kittlas av det okända. Hittade den här boken på BookMooch och tänkte att den kanske kunde passa min tonårige son. Än så länge har den stått i min bokhylla och nu har jag också läst den. Får se om han är intresserad av att läsa den. Kanske är det lite för avancerad engelska för honom fortfarande. Eller kanske inte?

Tio spökhistorier ingår i den här boken. Spökhistorier som sägs vara sanna och som ungdomar har varit med om på riktigt. Vad sägs om de två bästa trettonåriga killarna som smyger ut till en kyrkogård för att ta reda på om det är sant att det spökar där? De får uppleva en natt som de sent kommer att glömma. Eller när en ung kille som drunknat kommer tillbaka och berättar för sin bästa kompis att han inte var död när han begravdes.

Tio spökhistorier i bästa tonårsanda får du i den här boken. Det här hade nog varit en mer passande bok med spökhistorier än de som jag själv läste som tonåring (Dean Koontz och Stephen King). Men oj vad spännande jag tyckte det var.

Allan Zullo - The Haunted Graveyard and other true ghost stories
Rainbow Bridge
ISBN: 0-8167-3825-4

Inga kommentarer:

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...