26 november, 2009

Två "nya" Dickensböcker

Jag fick hem två böcker av Charles Dickens som jag beställde från Amazon för ett tag sedan. Det var, som ni ser på bilden, Mugby Junction och Somebody's Luggage. I förra veckan fick jag hem novellen The Wreck of the Golden Mary. Och jag fortsätter att jaga vidare efter hans noveller. Tyvärr är de novellsamlingar som jag kommit över tämligen dyra så de har jag fått avstå. Dessutom är jag inte så väldigt förtjust i novellsamlingar. De brukar vara allt för otympliga. Jag har dock två novellsamlingar av Dickens med hans jul- och spökhistorier som fanns i billig pocketvariant utgivna av Wordsworth Classics.

Inga kommentarer:

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...