15 oktober, 2010

Milstolpar

Tidigare i veckan kändes det verkligen som att jag passerade en milstolpe med 100 sidor. Idag är det halvlek och jag har inte riktigt kommit upp i hälften av orden som jag hade satt som mål (50 000). Men det känns mindre och mindre viktigt att nå upp till ett visst antal ord eller sidor. Det betyder dock inte att jag inte tänker försöka nå upp till 50 000 ord innan klockan slår tolv den 31 oktober.

Nu när jag har kommit så här pass långt (120 sidor känns betydligt längre än vad jag trodde att jag kunde åstadkomma under så här kort tid) så känner jag mig mer än nöjd med min arbetsinsats hittills. Den där skrivstressen som jag kände under den första veckan har i princip försvunnit. (Jag borde verkligen inte skriva eller säga det där högt för då får jag väl besök av den inre kritikern igen....)

Jag har fortfarande som mål att skriva varje dag och det som verkade vara ett helt omöjligt projekt till en början har visat sig vara genomförbart. Hade jag jobbat mer under tiden som jag har skrivit så hade jag säkert inte kommit så här långt. Ibland är det "tur i oturen" att vara arbetslös. Jag har ju fått otroligt mycket tid över för skrivandet och det är inte helt fel. Men när jag är "klar" med råmanuset kan jag ju få ett jobb, eller hur? Just nu bortser jag från alla de timmar jag kommer att spendera med omskrivning av mitt manus...

1 kommentar:

Vettets väktare sa...

Kämpa på! 120 sidor är ju skitbra!

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...