04 oktober, 2010

Skrivande

Mitt galna romanprojekt har smittat av sig till Marie på Vaxdukshäftet. Häftigt! Jag vet också att det var någon mer som skulle satsa på sitt skrivande under oktober men nu minns jag inte vem det var. Kul att det finns fler "tokstollar" där ute. Det känns lite mindre ensamt nu. Målet med den här månaden är inte, som det kanske låter, att ha ett färdigt manus som jag ska skicka in till förlag. Nej, absolut inte. Att ha det som mål vore ju korkat. Mitt mål är att skriva varje dag. Det finns inga ursäkter. Möjligtvis om jag hamnar på sjukhus och måste opereras eller hamnar i koma. Det skulle kanske kunna ses som godtagbara ursäkter. Men sannolikheten för att jag skulle råka ut för det är ju liten så det är bara att köra!

2 kommentarer:

Marie sa...

Jag är nog absoluta tokstollen, jag har inte riktigt koll på vad jag ska skriva om ens ännu. Jag har en lös historia i bakhuvudet och två karaktärer klara men själva poängen med boken har jag inte kommit fram till.

Titti sa...

Man måste få vara lite galen ibland. Det gör livet lite roligare. Och en utmaning är ju aldrig fel, även om man inte riktigt vet vad man gett sig in på alla gånger.

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...